• OMX Baltic0,41%303,27
  • OMX Riga−0,29%868,6
  • OMX Tallinn0,27%1 997,07
  • OMX Vilnius0,06%1 206,19
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 1000,05%8 607,26
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • OMX Baltic0,41%303,27
  • OMX Riga−0,29%868,6
  • OMX Tallinn0,27%1 997,07
  • OMX Vilnius0,06%1 206,19
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 1000,05%8 607,26
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • 17.12.15, 14:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas teha end ahvatlevaks tööandjaks?

Praeguses turuolukorras, kus tööandja peab võitlema ise omale hea töötaja välja, on tööandja asi oma maine korda teha ja end ise kandideerijale võimalikult atraktiivseks teha.
Tööandja asi on teha oma maine selliseks, et tööotsija hakkab kiiresti kandideerimisavaldust kirjutama.
  • Tööandja asi on teha oma maine selliseks, et tööotsija hakkab kiiresti kandideerimisavaldust kirjutama.
  • Foto: Veiko Tõkman
Nippe selleks jagas tänasel Palgainfo Agentuuri korraldatud palgaseminaril värbamisturunduse ekspert Marie Evart büroost Brandem.
Evart märkis, et Brandemi uuringu järgi on üha enam ettevõtjaid panustanud viimase aasta jooksul ka enda kui tööandja maine parandamisse, sest on aru saadud, et hea mainega on kindlasti lihtsam uusi töötajaid värvata. „Tuleb astuda kandidaatide kingadesse, mõelda, millistele märksõnadele sinu sihtgrupi kandidaadid reageerivad,“ selgitas Evart.
Ta tõi välja, et vaid 20% potentsiaalsetest kandidaatidest otsivad ise aktiivselt tööportaalidest pakkumiste seast sobivat, tervelt 62% tööjõust on selles passiivne, ja viimane 18% ei otsi üldse tööd.
Nipid, kuidas tööandjana oma mainet tõsta:
Eesmärgid – mõtle läbi, mis on ettevõtte ärilised eesmärgid. Sellest lähtuvalt tead, milliseid inimesi on vaja nende eesmärkide täitmiseks. Lisaks tasub mõelda ka sellele, kas neid inimesi oleks vaja juurde ka näiteks järgmisel aastal.Sihtrühmad – kaardista oma tööpakkumiste sihtrühm. Kuidas leida üles need inimesed, kes aitavad seatud ärilisi eesmärke täita?Ootused - millised on sinu sihtrühma kuuluvate inimeste ootused tööandjale ja nende isiklikud väärtushinnangud? Tunne oma sihtrühma.Konkurendid – kes veel turul selliseid inimesi värvata tahavad? Kaardista oma konkurendid tööturul – see ring on oluliselt laiem kui tarbijaturul. Mõtle, kuidas sa neist eristuda saad.Kommunikatsioonikanalid – kus sinu sihtrühm liigub? Kuidas nendeni kõige efektiivsemalt jõuda? Kanaliseeri oma tööpakkumised vastavalt.Sõnumid – kuidas oma tugevusi tutvustada? Mida saad oma töötajale lubada?Mõõdikud – kuidas mõõta oma ebaedu või edu? See tuleks läbi mõelda, et analüüsida oma värbamistegevuse efektiivsust.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele